+32 11 45 47 87

info@digitaltalents.be

Managers Magzine interviewde naar aanleiding van het KBC Partnership van Digital Talents onze zaakvoerders. Lees hieronder het volledige artikel.

Het harde werk heeft Michiel Vanreyten en Niels Welkenhuyzen, zaakvoerders van Digital Talents, geen windeieren gelegd. Sinds kort is hun IT-bedrijf partner van KBC Bank en Verzekeringen voor e-commerce-projecten’. “Een extra pluim op onze hoed,” lacht Michiel Vanreyten. Een extra pluim, inderdaad, want Digital Talents wordt bedolven onder de pluimen.

 

Wat houdt jullie partnership met KBC Bank en Verzekeringen precies in?

Michiel Vanreyten: “Alle Limburgse en Vlaams-Brabantse ondernemers die klant zijn bij KBC, kunnen bij ons terecht voor projecten rond e-commerce. Dat varieert van integratie van Paypage, de KBC betaalpagina, tot volledige webwinkels. Onze waarden gelijken sterk op die van KBC. Beiden dragen we een pro-actieve service waar klantgerichtheid en kwalitatieve oplossingen hoog in het vaandel. De projecten die uit het partnership voortvloeien zijn uiteenlopend. Voor vele handelaars of kleinere ondernemers is het vaak al voldoende om een duidelijke en goed vindbare webshop te maken met een productencatalogus. Digitalisering moet zeker niet altijd betekenen dat er grote investeringen gedaan moeten worden."

 

Hoe verloopt zo’n IT-project bij Digital Talents?

Niels Welkenhuyzen: “Wij begeleiden onze klanten van A tot Z in dit traject. We starten met een analyse van hun bedrijfsactiviteiten, de noden en de doelgroepen. Daarna bekijken hoe we dit kunnen digitaliseren. Soms blijkt dat er echt wel nood is aan een software pakket, om enkele eenvoudige handelingen te automatiseren. In andere gevallen kan een nieuwe, goede website een meerwaarde betekenen in de communicatie naar de buitenwereld toe. We kiezen bewust voor een proactieve aanpak. Klanten die voor ons kiezen laten we ook na het opzetten van bijvoorbeeld een webshop niet in de steek. We volgen op, geven adviezen, en evalueren op regelmatige tijdstippen. Dagelijks bellen wij ook klanten op met de tips: ‘zou je die banner daar nu wel zetten? Misschien is het beter om die daar te plaatsen, dan gaat hij meer opvallen.’ ”

 

Onlangs haalden jullie het bedrijf Inforegio binnen als klant. Jullie ontwikkelden een nieuw digitaal platform voor deze klant?

Niels Welkenhuyzen:“Inforegio is actief in het maken van gemeentegidsen. Ze geven ondernemers de mogelijkheid om in hun regio te adverteren. Naast die regiogidsen, is er ook al enige tijd een website actief. Alle advertenties uit de gidsen zijn ook terug te vinden op de website. De laatste jaren is daar online flink wat concurrentie bijgekomen. Dus besloot Inforegio om het online gebeuren verder uit te breiden. Het zou een online platform moeten worden dat zowel een sterke meerwaarde had voor de bezoeker als voor de handelaar. Automatisering stond voorop als doelstelling. Daarnaast moesten de beheerders van Inforegio slechts een beperkt aantal acties moeten uitvoeren om het systeem te beheren. Ook de adverteerder moesten zelf advertenties en hun inhoud kunnen aanmaken en aanpassen.”

 

De uiteindelijke uitwerking is een knap staaltje technologie.

Michiel Vanreyten: “Absoluut. Adverteerders zijn nu in staat accounts aan te maken, online te betalen en vervolgens hun eigen advertentie of ‘one-page’ website aan te maken en te beheren. Ze kunnen op die ‘one-page’ website makkelijk fotoalbums toevoegen, teksten toevoegen, nieuws en activiteiten plaatsen, de lay-out uitgebreid aanpassen, online brochures opladen en zelfs een virtual tour plaatsen of een eigen domeinnaam registreren. Bovendien zijn de mini-websites ook mobiel perfect toegankelijk en scoren ze zeer goed in Google. In een volgende fase zal de adverteerder zelf zijn eigen webshop kunnen aanmaken via Inforegio. Dat alles op een zeer laagdrempelige en gebruiksvriendelijke wijze. Het resultaat is dat Inforegio opnieuw een pak voorsprong heeft genomen op zijn concurrenten en zich nog beter profileert op de markt van online advertising.”