SasaTime

SasaTime.

Onze Digital Talents kijken niet snel op van hun schermen... tenzij het lunchtijd is! Dus het team was extra geïnteresseerd toen SasaTime, leverancier van positieve Lunch + Tijd, kwam aankloppen met hun innovatieve concept. Een totaalverhaal dat stoelt op het lunchmoment en dit vult met kraakverse daglunches en aanvullende tussendoortjes die op tal van manieren positieve energie opleveren.

SasaTime

Briefing

SasaTime was bij de kennismaking een nieuwe en startende onderneming. De initiatiefnemers hadden echter een zeer duidelijke visie en erg uitgebreide toekomstplannen. In eerste instantie hadden ze behoefte aan een website met bijbehorende e-shop om hun communicatie alsook inkomende bestellingen te beheren.

Hierin dienden echter al de nodige fundamenten te liggen om de toekomstplannen te kunnen waarmaken en als het ware de website, e-shop als bijbehorende back-office te laten meegroeien met de onderneming. Zo een opdracht? Dat is spek voor de bek, als het ware, voor onze Digital Talents.

How we made it simple

De intense samenwerking met SasaTime ging van start met verkenningsgesprekken, brainstorms en functionele analyses.
We brachten de wensen en behoeften op vlak van doelstellingen, functionaliteiten en gebruiksvriendelijkheid volledig in kaart.

We stippelden uit welke bedrijfsprocessen gekoppeld zijn aan het runnen van een dergelijke onderneming. Op basis van onze ervaring voerden we vervolgens wijzigingen en automatiseringen door die een efficiëntere bedrijfsvoering creëerden. Hierbij hielden we telkens een extreem hoge gebruiksvriendelijkheid van de e-shop als die van de back-office voor ogen.

We ontwikkelden op basis van al deze informatie al snel een klik-werkend prototype. Dat gaf SasaTime de mogelijkheid om zeer vroeg in het proces het gebruik te kunnen ervaren. Zo was het eenvoudig om de werking te kunnen testen, impact te kunnen inschatten en te finetunen waar nodig.

Voor SasaTime werd een tool gebouwd die bezoekers ervaren als volgt:

Gebruiksvriendelijke website

Een website met algemene, brede en wervende informatie over SasaTime. In deze website verwerkten we een uitgebreide e-shop. Deze laatste blinkt uit dankzij de uiterst gebruiksvriendelijke bestelervaring als gevolg van het intuïtief design.

Bestelling op maat

Een tool om je eigen favoriete lunch samen te stellen, volledig op maat van je wensen en behoeften, rekening houdend met allergenen en voorkeuren. We koppelden specifieke informatie aan de gebruikersaccount zodat je slechts eenmaal dergelijke zaken diende door te geven waarna alle volgende bestellingen hier automatisch rekening mee hielden.

Waardebonnen

De mogelijkheid om vouchers en/of kortingsbonnen te gebruiken wanneer je afrekent.

Levering op maat

De mogelijkheid om leverlocaties en tijdstippen door te geven, te bewaren en voortaan in “snelkeuze” terug te vinden.

Mobiele versie

Een mobile app als mobiele variant waarin dezelfde functionaliteit als de website in verwerkt zat, inclusief responsive design en push-notifications.

Gebruikersinformatie

Een uitgebreide sectie ‘mijn account’, waar ik alle informatie uit eerdere bestellingen en dergelijke makkelijk kan terugvinden en beheren.

Aan de achterzijde van deze tool had het team van SasaTime een maatoplossing voor:

CRM-Tool

Een CRM-Tool waarmee ze alle klanteninformatie kunnen registreren, opslaan en gebruiken.

Product portfolio

Het beheer van het productaanbod, met uitgebreide productspecificaties.

Bestellingbeheer

Het beheer van binnenkomende bestellingen, inclusief alle “speciale wensen” vanwege de klanten. Dankzij de combinatie en automatisatie van enkele bedrijfsprocessen werd ook een efficiënte “bereidingsvolgorde” aangereikt aan het team.

Label printing

Het automatisch printen van gepersonaliseerde labels voor elk specifiek lunchpakket.

Gebruikersinformatie

Het efficiënt registreren, toepassen en opslaan van info aangaande gewenste productsamenstellingen, allergenen, etc...

Leverroutes genereren

Het verzamelen van alle benodigde data (locaties, gewenste levertijdstippen, etc...) om vervolgens automatisch de meest efficiënte leverroutes te berekenen.

Geautomatiseerd factureren

Een voorziening om automatisch gegenereerde facturatie door te voeren dankzij de koppeling met het boekhoudprogramma.

Analyse & rapportage

Uitgebreide rapportagemogelijkheden op tal van gewenste parameters.

Data marketing

Een koppeling om op basis van gefilterde data tal van mailings, acties en promoties te gaan voeren. Op maat van de klant.

Time for launch, time for lunch!

Na uitvoerig en diepgaand testen werd de tool in gebruik genomen door SasaTime. De website werd gelanceerd en alle digitale en geautomatiseerde bedrijfsprocessen traden in werking. Deze krachtige digitale bedrijfstool gaf SasaTime de mogelijkheid om op zeer korte termijn uit te groeien tot een begrip op vlak van lunchleveringen bij Limburgse bedrijven.

Wekelijks stijgt het bereik, het aantal bestellingen en de omzet! Ondertussen werden, dankzij een vlot bestelproces en een vlekkeloze uitvoering, er al meer dan 50.000 lunches tijdig en op maat geleverd.

Ontdek de website van SasaTime

Bent u ook op zoek naar een geschikte oplossing voor uw e-shop en bijbehorende back-office Neem contact met ons op voor een gezellige en vrijblijvende babbel! Wij voorzien de lunch!

Ontdek de website van Sasatime