Group GTS

Group GTS.

Om vlotte flows te garanderen, heb je een zeer gestructureerd framework nodig. Zeker als die flows bestaan uit duizenden bewegingen, verdeeld over een site van 110.000 m². Dat is de situatie waar Group GTS in de Antwerpse haven dagelijks mee aan de slag gaat. De behoefte aan een efficiënte, krachtige en visuele “Location Management Tool” die met de nodige “out-of-the-box-mentaliteit” werd aangepakt bracht hen tot de deur van Digital Talents. 

Group GTS

Briefing

Group GTS is een bedrijf van formaat! We gingen daarom van start met het analyseren van de bedrijfsstructuur en het in kaart brengen van de onderlinge verbindingen en de bedrijfsprocessen per en over de verschillende divisies.

How we made it simple

We ontwarden tijdens de functionele analyse, met behulp van enkele workshops, het hele kluwen van processen, bewegingen en verschillende scenario’s. Al snel werd duidelijk dat de uitdaging lag in het bouwen van een uiterst efficiënte, gebruiksvriendelijk en visuele tool waarmee dit proces beheerd kon worden door tal van verschillende gebruikersprofielen. Elk met zijn of haar specifieke acties.

Zoals steeds gingen we al snel van start met het opzetten en in gebruik nemen van een klikbaar prototype. Dit prototype doorstond vervolgens tal van testsessies met verschillende medewerkers, verspreid over de verschillende afdelingen van de organisatie. Met uiterste precisie werd de functionaliteit van het prototype uitgebouwd tot een allesomvattende tool alvorens het werkelijke ontwikkelingsproces van start ging.

Om de tool gebruiksvriendelijk en overzichtelijk te houden ontwikkelden we tal van schermen op maat van het gebruiksprofiel. Zo krijgt een specifiek gebruikersprofiel telkens mogelijkheden op maat.

Voor Group GTS werd een tool gebouwd met als functionaliteiten:

  • Yard Management 
  • Het databeheer van containers, opleggers en trekkers. Informatie over de locatie alsook alle bewegingen zowel op de eigen site als daarbuiten. Inclusief een uiterst ruim en gedetailleerd logboek.
  • Een mobiele variant van de tool, handig in gebruik voor de Stacker-chauffeurs die de bewegingen mee verwezenlijken.
  • Datadashboards en tal van rapportagemogelijkheden om in real-time volledige controle te hebben.
  • Een koppeling met de software Trimble, welke aanwezig is in de trekkers.
  • Een uitgebreid rechtenbeheersysteem waarin alle gebruikersprofielen kunnen worden in aangemaakt, aangepast en opgeslagen.

Keep things moving. But efficiently!

Het traject van opstart tot ingebruikname van deze straffe tool duurde nog geen vier maanden. De organisatie werkt nu met een gebruiksvriendelijke, overzichtelijke en feilloze tool op maat. Sinds de ingebruikname stonden we niet stil! We ontwikkelden en integreerden tal van bijkomende opties en plugins.

Dat is de kracht van de juiste framework software… de mogelijkheden om een tool op maat te bouwen en deze vervolgens te laten evolueren richting de toekomst!

Bent u ook op zoek naar een geschikte oplossing voor uw bedrijfsprocessen en vele flows? Neem contact met ons op voor een gezellige en vrijblijvende babbel! We tonen graag hoe het kan dat ons framework altijd past!

Contacteer ons